Om foreningen

Esbjerg Husflid er en forening for kreative mennesker, der sætter en ære i at kunne fremstille smukke og velfungerende ting.

Selvom begrebet husflid vækker minder om sysler i petroleumslampens skær, er foreningens medlemmer særdeles gode til at holde sig ajour med det nyeste inden for design og kunsthåndværk.
Foreningen lægger stor vægt på at de enkelte aktivitets grupper fungerer som selvstyrende grupper, hvor man i fællesskab sætter rammerne for den fælles interesse. Der finder ikke egentlig undervisning sted, men det er helt almindeligt, at de mest erfarne hjælper og vejleder de mindre erfarne.
I et vist omfang kan foreningen og grupperne være nybegyndere behjælpelig med maskiner og værktøj, evt. vejlede ved køb af værktøj.
ESBJERG HUSFLIDSFORENING's
formål er at virke for husflidens udvikling og fremgang, og for at fremme forståelsen for husflidens betydning som aktiverende og initiativvækkende fritidsbeskæftigelse.
ESBJERG HUSFLIDSFORENING afholder medlemsaftener, hvor der foruden det hyggelige samvær normalt også er indlagt et foredrag, en demonstration af et husflidsfag eller en anden aktivitet.

Aktiviteterne foregår primært i fritidshuset i Kirkegade 51, men vi har også aktivitets grupper på Sløjdhøjskolen. Kontakt bestyrelsen for yderligere information

Esbjerg Husflidsforening
Kirkegade 51